Just nu har vi stora driftstörningar och arbetar för fullt med att lösa detta.
Vi upplever just nu stora driftstörningar som kan påverka våra tjänsters tillgänglighet. Vi arbetar aktivt för att lösa problemet så snabbt som möjligt. Vi ber er att avvakta mer information innan du kontaktar oss för tillfället.

Tack för er förståelse.
IT-Centrum

Ärenderegistrering

Behöver du IT-stöd eller har frågor?

Vi är mer än glada att kunna hjälpa dig. Hos oss erbjuder vi två alternativ för att ge dig bästa möjliga support. Du kan antingen ringa direkt till vår support och prata med en tekniker som kan assistera dig omedelbart, eller så kan du välja att skicka in ett ärende. För ärenden har vi olika formulär tillgängliga, beroende på vilken typ av hjälp du behöver. Genom att använda formulären får vi in all den nödvändiga informationen vi behöver för att kunna hjälpa dig snabbt och effektivt.

Normalt sett svarar vi på ärenden inom några timmar. Du är dock alltid välkommen att ringa oss på telefonnumret som tillhör den kommun där du arbetar:

Beställningar:
För att begära behörigheter, ändringar/uppsägningar av behörigheter, licenser och utförande av tjänster, eller andra typer av beställningar.

Felanmälan:
För att rapportera problem med utrustning, nätverk, etc.

Kontohantering:
För att hantera konton och behörigheter för externa konsulter, praktikanter, feriearbetare, anställda i bolag och LIA/VFU-studenter. (Behörigheter för anställda inom kommunen hanteras genom beställningsformuläret.)

Systemuppdatering:
För att begära uppdatering av verksamhetssystem.

Verksamhetsflytt:
Används när en verksamhet ska flyttas inom kommunen.

Service och retur:
Används vid fel på datorer/iPads eller vid skador. Vid förlust ska en stöldanmälan bifogas.
Vänligen fyll i rätt formulär nedan beroende på vilken typ av ärende du har.

Har du glömt ditt lösenord eller vill du bara ändra ditt befintliga lösenord? Oroa dig inte, du kan enkelt hantera detta själv genom att följa våra guider som finns tillgängliga här. Vi har tydliga steg-för-steg-instruktioner som hjälper dig att återställa eller ändra ditt lösenord på ett smidigt sätt. Klicka på länken för att komma till våra guider och följ anvisningarna för att hantera ditt lösenord.

Älvkarleby | Tierp | Östhammar

Telefontider:
Mån-tors: 07.30 till 16.30
Fredag: 07.30 till 16.00 (Stängt 14.00 till 14.30)
Lördag: Stängt hela dagen
Söndag: Stängt hela dagen

Heby | Knivsta

Telefontider:
Mån-fre: 07.00 till 18.00
Lördag: Stängt hela dagen
Söndag: Stängt hela dagen

Du är alltid välkommen att ringa oss på telefonnumret som tillhör den kommun där du arbetar:

Heby: 08-799 78 06
Älvkarleby: 026-8 3396
Knivsta: 018-34 79 99
Tierp: 0293-21 8080
Östhammar: 0173-86403

Din upplevelse är viktig för oss!

Vi strävar efter att ge dig bästa möjliga service och ta hänsyn till era behov och önskemål. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter om oss som organisation eller vår webb.

IT & Digitaliseringsstöd.

Vi har hand om IT i fem kommuner i Uppland. Arbetar du i Heby, Älvkarleby, Knivsta,Tierp eller Östhammars kommun är du välkommen att kontakta oss för allt som rör IT.
Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterad

Prenumerera på nyheter och driftinformation från IT-Centrum.
Genom att prenumerera godkänner du vår sekretesspolicy och våra användarvillkor.
© 2024 IT-Centrum. Utvecklad av Oskar Edin.