Just nu har vi driftstörningar och arbetar för fullt med att lösa detta.
Vi upplever just nu driftstörningar som kan påverka våra tjänsters tillgänglighet. Vi arbetar aktivt för att lösa problemet så snabbt som möjligt. Vi ber er att avvakta mer information innan du kontaktar oss för tillfället.

Tack för er förståelse.
IT-Centrum
Kontohantering
»
Återställning av lösenord för medarbetare

Återställning av lösenord för medarbetare

Om du redan kan ditt lösenord och endast vill ändra lösenordet, klickar du här.

  • Samtliga medarbetare är förregistrerade för användning av BankID. Vill du använda dig av mobil SMS-kod istället för BankID så måste du först registrera ditt telefonnummer. Det gör du via denna länk: Registrering.
  • Har du inte tillgång till en kommunal dator eller använder dig av en MacBook/iPad så måste du följa denna länk för att nyttja tjänsten: Återställning.


Nedan guide använder du för att själv återställa ditt dator-/e-postlösenord.

1. För att återställa ditt lösenord så klickar du på ”Återställ lösenord” under inloggningsrutan.

image-1639661

2. Skriv in samma användarnamn som när du loggar in på din dator.

ureset-1-8331595


3. Skriv in ditt personnummer (inkl. 4 sista) och verifiera sedan med ditt mobila BankID.
(OBS! om det står att du inte är registrerad för lösenordstjänsten så måste du registrera dig själv via denna länk innan du kan återställa ditt lösenord: Registrering).

ureset-2-1909988


4. Se till att du följer de angivna lösenordskraven.

  • Får inte vara samma som något av dina tidigare 5 lösenord.
  • Får inte innehålla ditt användarnamn.  
  • Måste innehålla minst 12 tecken.
  • Måste uppfylla minst 3 av följande regler:
    • Måste innehålla minst en stor bokstav.
    • Måste innehålla minst en liten bokstav.
    • Måste innehålla minst en siffra.
    • Måste innehålla minst ett specialtecken.

5. Viktigt att notera! Har du mejl i din mobiltelefon eller surfplatta så behöver du även lägga in nya lösenordet i den/de enheterna samtidigt som du byter lösenord. Gör du inte detta så kommer ditt konto repeterat att låsa sig tills dess att lösenordet är ändrat på samtliga av dina aktiva enheter.

6. Klart! Du har nu återställt ditt lösenord. Stöter du på problem, så kontaktar du vår supports helpdesk.

0 0 röster
Betygsätt artikel
Följ
Meddela om
guest
0 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstade
Inline Feedbacks
Visa alla kommentarer

Din upplevelse är viktig för oss!

Vi strävar efter att ge dig bästa möjliga service och ta hänsyn till era behov och önskemål. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter om oss som organisation eller vår webb.

IT & Digitaliseringsstöd.

Vi har hand om IT i fem kommuner i Uppland. Arbetar du i Heby, Älvkarleby, Knivsta,Tierp eller Östhammars kommun är du välkommen att kontakta oss för allt som rör IT.
Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterad

Prenumerera på nyheter och driftinformation från IT-Centrum.
Genom att prenumerera godkänner du vår sekretesspolicy och våra användarvillkor.
© 2024 IT-Centrum. Utvecklad av Oskar Edin.