Du kan enkelt följa ditt ärendes status genom att logga in på vår självserviceportal. Så här gör du:
1. Gå till huvudmenyn på vår hemsida och välj "Ärendestatus".
2. Välj din arbetskommun för att komma till rätt portal.
3. Klicka på "Nya självserviceportalen" för att logga in.
1. Gå till huvudmenyn på vår hemsida och välj "Ärendestatus".
2. Välj din arbetskommun för att komma till rätt portal.
3. Klicka på "Nya självserviceportalen" för att logga in.
Du kommer nu till en inloggningsruta. Ange din arbetsmejl och klicka sedan på "Nästa" eller "Next" för att fortsätta.
Du kommer nu vidare till en ny sida, som kan se något olika ut beroende på vilken kommun du arbetar i. Här fyller du i din arbetsmejl en gång till samt ditt lösenord.
När du har loggat in hamnar du på portalens startsida. Välj "Ärenden" i menyn för att visa alla dina aktuella ärenden.
När du har loggat in hamnar du på portalens startsida. Välj "Ärenden" i menyn för att visa alla dina aktuella ärenden.
Du kan välja vad du vill se genom att välja en lista i menyn, enligt bilden nedan.
För att underlätta navigeringen kan du stjärnmarkera en lista, vilket gör att den visas överst bland alternativen. Detta är användbart om du till exempel ofta vill kontrollera både öppna och stängda ärenden – genom att stjärnmarkera dessa listor kan du snabbt växla mellan olika ärendestatus.
Om du endast vill visa ärenden i en lista utan att stjärnmarkera den, klickar du på texten för listan.
För att underlätta navigeringen kan du stjärnmarkera en lista, vilket gör att den visas överst bland alternativen. Detta är användbart om du till exempel ofta vill kontrollera både öppna och stängda ärenden – genom att stjärnmarkera dessa listor kan du snabbt växla mellan olika ärendestatus.
Om du endast vill visa ärenden i en lista utan att stjärnmarkera den, klickar du på texten för listan.
Vid frågor om självserviceportalen kan du kontakta IT-Centrum via telefon eller registrera ett ärende med din fråga.