Du kan enkelt övervaka statusen på ditt ärende genom att logga in på vår ärendeportal. Följ dessa steg för att logga in:
1. Gå till hemsidans huvudmeny och välj ”Se ärendestatus”.
2. Välj den kommun där du arbetar för att öppna portalen.
3. Klicka på ”Logga in med uppgifter”.
![](https://itcentrum.se/wp-content/uploads/2024/01/image-9.png)
![sjalvservice-8180799](https://itcentrum.se/wp-content/uploads/2023/09/sjalvservice-8180799.png)
4. Logga in med samma användarnamn och lösenord som du använder på din arbetsdator.
5. Under avsnittet ”Välj domän,” välj din arbetskommun.
6. Klicka på ”Inloggning.”
Nu är du framgångsrikt inloggad i vår ärendeportal. För att kontrollera ärendestatus, följ dessa steg:
I den vänstra menyn, välj ”Ärenden.”
![image-9673503](https://itcentrum.se/wp-content/uploads/2023/09/image-9673503.png)
För att se dina öppna ärenden, se till att alternativet ”Mina öppna ärenden” är markerat.
![image-1470450](https://itcentrum.se/wp-content/uploads/2023/09/image-1470450.png)
Nu kan du se en lista över dina öppna ärenden.
![image-4127468](https://itcentrum.se/wp-content/uploads/2023/09/image-4127468.png)
Klicka på ett ärende för att få tillgång till teknikerns anteckningar och aktuell ärendestatus.