Du kan enkelt övervaka statusen på ditt ärende genom att logga in på vår självserviceportal. Följ dessa steg för att logga in:
1. Gå till hemsidans huvudmeny och välj ”Se ärendestatus”.
2. Välj den kommun där du arbetar för att öppna portalen.
3. Klicka på ”Logga in med uppgifter”.
4. Logga in med samma användarnamn och lösenord som du använder på din arbetsdator.
5. Under avsnittet ”Välj domän,” välj din arbetskommun.
6. Klicka på ”Inloggning.”
Nu är du framgångsrikt inloggad i vår ärendeportal. För att kontrollera ärendestatus, följ dessa steg:
I den vänstra menyn, välj ”Ärenden.”
För att se dina öppna ärenden, se till att alternativet ”Mina öppna ärenden” är markerat.
Nu kan du se en lista över dina öppna ärenden.
Klicka på ett ärende för att få tillgång till teknikerns anteckningar och aktuell ärendestatus.