Sidan “Få Support” kommer inom de närmsta dagarna att uppdateras med ett nytt ärendeflöde samt design. På denna sida kommer ni finna kontaktinformation, öppettider samt registrera era ärenden till oss.
En större förändring är att vi nu kommer hantera ärenden som request/incident. Tidigare har alla ärenden hanterats som requests men i och med detta kommer ett nytt formulär nu finnas som heter “beställning”. Här ska allt som klassas som en beställning skickas in, t.ex. Behörigheter, ändringar/uppsägningar av behörigheter, licenser och utförande av tjänster, samt övriga beställningar.
En full förklaring för samtliga formulär finner du nedan:
Beställning:
Behörigheter, ändringar/uppsägningar av behörigheter, licenser och utförande av tjänster, samt övriga beställningar.
Felanmälan:
Felanmälan av utrustning, nät osv.
Kontohantering:
Konton och behörigheter för externa konsulter, praktikanter, feriearbetare, anställd i bolag och LIA/VFU student. (Behörigheter för anställda i kommunen gör du under beställning).
Systemuppdatering:
Uppdatering av verksamhetssystem.
Flytt av verksamhet:
Används vid flytt av verksamhet inom kommunen
Service & retur:
Används då det är fel på dator/Ipad samt skada. Vid förlust ska stöldanmälan bifogas.