Älvkarleby

Skapa, ändra & ta bort användarkonton

När ska jag skicka in detta formulär?

Nu kan du skicka in ändring på flera användare samtidigt.

Behörighet krävs! Endast chefer eller anställda med behörighet att ändra konton får skicka in detta formulär.
Ring oss

Få hjälp direkt!

Pågående störningar

Funkar inte ett system? Kika gärna om det är en driftstörning innan du skickar in ett ärende.

  • Så här hanterar vi din förfrågan.

    C:a 1 minut lästid.

Vi hanterar alltid ditt ärende så fort som möjligt, dock kan det i vissa fall ta längre tid än beräknat beroende på vad ärendet gäller.

Du fyller i formuläret som sedan skickas in till oss. Tänk på att fylla i det så noga som möjligt för att undvika fördröjningar.

Ärendet tas emot hos oss på IT-Centrum direkt efter att du skickar in det till oss. Jobbar du i Heby eller Knivsta går ärendet direkt till Advania.

Nästa steg är att ärendet delegeras till en handläggare hos oss eller Advania. Detta sker normalt inom ett par timmar efter att ärendet har tagits emot.

Ärendet handläggs av tekniker och en lösning skickas till dig alt. tar teknikern kontakt med dig om vi behöver mer information eller tillgång till din dator.

Telefoni

Lathundar som berör telefoner.

Skrivare

Lathundar för utskrift/kopiering m.m.

Program

Lathundar för olika program.

Office 365

Lathundar som berör Office 365.

Nedladdningar

Nedladdning som t.ex. VPN.

Kontohantering

Lathundar för hantering av konton.

Informationsartiklar

Allmäna informationsartiklar.

E-post

Lathundar som berör e-post & kalendrar.

Hjälpcenter

Välkommen till vårt hjälpcenter. Här kan du hjälpa dig själv genom att fö...

uReset – Återställning av lösenord för medarbetare

Lär dig hur du registerar dig för lösenordsåterställning.

Ansök om ersättning för reparationsfakturor från HP PPS Sverige AB

Lär er hur ni begär ersättning för reparation av datorer.

Inställningar av Aruba VIA VPN

Lär dig hur du ställer in Aruba VIA VPN.

Chat Icon Close Icon