Just nu har vi driftstörningar och arbetar för fullt med att lösa detta.
Vi upplever just nu driftstörningar som kan påverka våra tjänsters tillgänglighet. Vi arbetar aktivt för att lösa problemet så snabbt som möjligt. Vi ber er att avvakta mer information innan du kontaktar oss för tillfället.

Tack för er förståelse.
IT-Centrum

Servicefönster – Tierp, Älvkarleby & Östhammar 17/2- 18/2.

IT-Centrum har ett planerat servicefönster som gäller för Tierp, Älvkarleby och Östhammars kommuner mellan 10.00-20.00 2024-02-17 och 2024-02-18.

Lördag: Påverkas system i Tierps kommun mellan 10-20 – Speciellt tidsfönster när Personalsystemen är nere = 10-14, för Tierpsbyggen 12-14).
Söndag: Påverkas system i Älvkarleby kommun mellan 10-20 – Speciellt tidsfönster för Treserva och TES = 10-13 .
Östhammar påverkas system från och till under båda dagarna mellan 10-20.

Vid behov så nås vi via ordinarie support telefonnummer mellan 11-14  under helgen.

Nedan följer information om varför dessa sker:
Vad är ett servicefönster? IT-Centrums servicefönster är planerade med en fördefinierad tidsintervall och är till för service och underhåll av kommunernas IT-miljö, system och olika tjänster. Personal kan förvänta sig störningar på de flesta system som vi tillhandahåller.

IT-Centrum har lagt servicefönstren utanför normal arbetstid, oftast helger mellan 09.00-20.00 men akuta servicefönster kan även dyka upp kvällstid på vardagar.
Vår ambition är att minimera driftstörningen och påverkan för personalen i största mån samt inte ta hela servicefönstret i anspråk.

Varför har vi ett servicefönster?
IT-Centrums fokus är att upprätthålla välfungerande, driftsstabil och säker IT-miljö åt samtliga kommuner. För att uppnå dessa mål måste IT-system och hårdvara uppdateras, uppgraderas, servas och underhållas. Vår vision är att IT-system och tjänster alltid ska vara tillgängliga dygnet runt, vi arbetar därför i största möjliga med att utföra förändringar i IT-miljön utan driftsavbrott.

Servicefönstret möjliggör för personalen som nyttjar IT-system och tjänster att kunna planera sitt arbete, och minska sin egen påverkan av planerade driftsstörningar.

Vad gäller för arbeten utanför servicefönster?
I vissa fall kommer det viktiga säkerhetsuppdatering eller allvarliga funktionsbrister som vi kan anse är kritiska och därför gör det nödvändigt att utföra service- och underhållsarbete under kontorstid eller kvällstid på vardagar. I dessa fall kan vi inte vänta till de planerade servicefönstret och vi agerar därför med kort varsel. Detta undviks i största möjliga mån.

Även i dessa fall annonseras informationen ut på itcentrum.se samt intranäten.

5 1 rösta
Betygsätt artikel
Följ
Meddela om
guest
0 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstade
Inline Feedbacks
Visa alla kommentarer

Din upplevelse är viktig för oss!

Vi strävar efter att ge dig bästa möjliga service och ta hänsyn till era behov och önskemål. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter om oss som organisation eller vår webb.

IT & Digitaliseringsstöd.

Vi har hand om IT i fem kommuner i Uppland. Arbetar du i Heby, Älvkarleby, Knivsta,Tierp eller Östhammars kommun är du välkommen att kontakta oss för allt som rör IT.
Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterad

Prenumerera på nyheter och driftinformation från IT-Centrum.
Genom att prenumerera godkänner du vår sekretesspolicy och våra användarvillkor.
© 2024 IT-Centrum. Utvecklad av Oskar Edin.