IT-Centrum
IT-Centrum

Förändring vid ärenderegistrering

Sidan “Få Support” kommer inom de närmsta dagarna att uppdateras med ett nytt ärendeflöde samt design. På denna sida kommer ni finna kontaktinformation, öppettider samt registrera era ärenden till oss.

En större förändring är att vi nu kommer hantera ärenden som request/incident. Tidigare har alla ärenden hanterats som requests men i och med detta kommer ett nytt formulär nu finnas som heter “beställning”. Här ska allt som klassas som en beställning skickas in, t.ex. Behörigheter, ändringar/uppsägningar av behörigheter, licenser och utförande av tjänster, samt övriga beställningar.

En full förklaring för samtliga formulär finner du nedan:

Beställning:
Behörigheter, ändringar/uppsägningar av behörigheter, licenser och utförande av tjänster, samt övriga beställningar.

Felanmälan:
Felanmälan av utrustning, nät osv.

Kontohantering:
Konton och behörigheter för externa konsulter, praktikanter, feriearbetare, anställd i bolag och LIA/VFU student. (Behörigheter för anställda i kommunen gör du under beställning).

Systemuppdatering:
Uppdatering av verksamhetssystem.

Flytt av verksamhet:
Används vid flytt av verksamhet inom kommunen

Service & retur:
Används då det är fel på dator/Ipad samt skada. Vid förlust ska stöldanmälan bifogas.

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Visa alla kommentarer

Din upplevelse är viktig för oss!

Vi strävar efter att ge dig bästa möjliga service och ta hänsyn till era behov och önskemål. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter om oss som organisation eller vår webb.
Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterad

Prenumerera på nyheter och driftinformation från IT-Centrum.
Genom att prenumerera godkänner du vår sekretesspolicy och våra användarvillkor.
© 2024 IT-Centrum. Utvecklad av Oskar Edin.