Från och med måndag 15:e maj kommer knappval att införas när ni ringer till oss på IT-Centrum. Som ett första steg kommer du få två val:
• Knappval 1, Skrivare – Endast om skrivaren har en dekal märkt med Nordlo.
• Knappval 2, Övrig IT-support – Väljer du för övriga ärenden.
När ska jag välja knappval 1, Skrivare?
Du väljer 1 för de skrivare som omfattas av avtalet med Nordlo. Är du osäker om er skrivare omfattas av avtalet, kan du kontrollera att om det finns en dekal från Nordlo på den. På den finns skrivarens ID-nummer. Nordlo hanterar följande:
• Tekniska problem – Inloggning på skrivaren, skanning och problem efter att utskriften finns på skrivaren (syns i utskriftslistan på skrivaren).
• Hårdvarufel – Maskinfel, pappersstopp, felkoder eller problem med utskriftskvalitet.
Övrigt hanteras av IT-centrum, knappval 2:
Gäller ditt ärende skrivare utanför avtal, eller andra problem än de ovan så väljer du 2. Det gör du också om det rör installation av Print2Me/Gespage (programmen som hanterar utskrifter).
Är du osäker, välj knappval 2.