Heby

Kunskapsdatabas

& nedladdningar

Information Verksamhetsbeställare

Artikeln uppdaterades: 17 augusti, 2021

Vid beställning av dator och iPad, måste Ni ange vilken ansvarskod som dator/iPad ska kopplas mot. Ansvarskoden är där budgeten för inköp av hårdvara finns.

Vet du inte vilken ansvarskod det ska vara, måste du kontrollera det med ansvarig chef eller dennes ekonom. Om det inte finns något ansvarsnummer kommer inte ordern att gå igenom.

Efter att ni har fyllt i vilken modell av dator eller iPad och antalet, så bör ni dubbelkolla så att ni har angett rätt antal (så att ni inte beställer för få eller för många av produkten). Vid annat leveranssätt än postpaket, anges namn och direktnummer till mottagaren i kommentarsrutan (exempelvis teknisk chaufför, säkerhetsskåp)



1 Kommentarer
Här anger du vilken ansvarskod och enhet som dator/iPad ska kostnadsföras emot.
2 Fakturareferensnamn
För- och efternamn på beställaren.
3 Fakturareferenskod
Ansvarskod som ska betala.
4 Godsmärkning
Den som ska ta emot produkten (mottagaren).
5 Faktureringsadress
Heby kommun, 831 88 Östersund.


6 Leveransadress
Kontrollera leveransadressen så att den stämmer med den adress där mottagande verksamhet finns. Var noga när du väljer leveransadress så att det blir rätt.

7
Om leveransadressen inte stämmer, behöver du klicka på den lilla pennan till höger i rubrikfältet. Klicka därefter på ikonen till höger.

Här väljer du vilken leveransadress det ska vara, genom att dubbelklicka på den leveransadress som är aktuell.

8
När du har kontrollerat uppgifterna klicka på ”Lägg order” och ordern går iväg för attestering (i de fall det behövs):

 

Hjälpte detta dig?