Älvkarleby

Beställning av
IT-produkter

Hur ofta bör jag köpa ny dator?

Behöver du nya IT-produkter så gäller för tillfället olika beställningsförfaranden beroende på din kommun.

Tierp & Älvkarleby

Tierp & Älvkarleby använder endast advanias webshop för beställningar. Klicka på bilden nedan för att komma till webshopen.

webshop.advania.se
Samtliga 5 kommuner använder sig av Advania som leverantör av produkter. Vi är just nu i en övergångsperiod där varje kommun håller på att införa ett antal verksamhetsbeställare som sköter beställningarna åt dig som användare. Denna övergång beräknas vara klar under 2021. 

Telefoni

Lathundar som berör telefoner.

Skrivare

Lathundar för utskrift/kopiering m.m.

Program

Lathundar för olika program.

Office 365

Lathundar som berör Office 365.

Nedladdningar

Nedladdning som t.ex. VPN.

Kontohantering

Lathundar för hantering av konton.

Informationsartiklar

Allmäna informationsartiklar.

E-post

Lathundar som berör e-post & kalendrar.

Hjälpcenter

Välkommen till vårt hjälpcenter. Här kan du hjälpa dig själv genom att fö...

uReset – Återställning av lösenord för medarbetare

Lär dig hur du registerar dig för lösenordsåterställning.

Ansök om ersättning för reparationsfakturor från HP PPS Sverige AB

Lär er hur ni begär ersättning för reparation av datorer.

Inställningar av Aruba VIA VPN

Lär dig hur du ställer in Aruba VIA VPN.

Chat Icon Close Icon