Älvkarleby

Skapa serviceblankett för retur/reparation

När ska jag skicka in detta formulär?

Återlämna din enhet eller få den reparerad.

Ring oss

Få hjälp direkt!

Pågående störningar

Funkar inte ett system? Kika gärna om det är en driftstörning innan du skickar in ett ärende.

Information om användare och enhet

Fyll i information om vem användaren och vilken enhet det gäller.


  • Så hanterar vi returer & reparationer.

    C:a 1 minut lästid.

Vi hanterar alltid ditt ärende så fort som möjligt, dock kan det i vissa fall ta längre tid än beräknat beroende på vad ärendet gäller.

Du fyller i formuläret som sedan skickas in till oss. Tänk på att fylla i det så noga som möjligt för att undvika fördröjningar. Direkt när du skickar in ärendet får du en PDF mailad till dig som ska skrivas ut och fästas på enheten.

Ärendet tas emot hos oss på IT-Centrum direkt efter att du skickar in det till oss. Jobbar du i Heby eller Knivsta går ärendet direkt till Advania.

Nästa steg är att ärendet delegeras till en handläggare hos oss eller Advania. Detta sker normalt inom ett par timmar efter att ärendet har tagits emot.

Reparationen/återlämning utförs och ett mail skickas till dig med information när det är klart, alt. tar teknikern kontakt med dig om vi behöver mer information. Därefter skickas/ombeds du hämta enheten om det gäller en reparation.