Älvkarleby

Kunskapsdatabas

& nedladdningar

Information Verksamhetsbeställare – Älvkarleby Kommun

Artikeln uppdaterades: 17 augusti, 2021

Denna guide gäller endast Älvkarleby Kommun.


Vid beställning ur Advanias webshop:

När ni beställer produkter ur webshopen måste ni ange vilket ZZ-nummer som ska belastas för kostnaden. Alltså där budgeten för inköp finns. Vet du inte vilket ZZ-nummer det ska vara kontrollera det med ansvarig chef eller dennes ekonom. Om det inte finns något ZZ- nummer kommer inte ordern att gå igenom.

Efter att ni har fyllt i vilken produkt ni vill beställa t.ex. dator eller iPad och antalet, så bör ni dubbelkolla så att ni har angett rätt antal (så att ni inte beställer för få eller för många av produkten):



Kommentarer – Här anger du vilken ZZ-nummer och enhet som produkten ska kostnadsföras emot.

Fakturareferensnamn – För- och efternamn på beställaren.

Fakturareferenskod – ZZ-nummer som ska betala.

Godsmärkning – Den som ska ta emot produkten (mottagaren).



Faktureringsadress – Älvkarleby kommun, Box 33, 814 21 Skutskär.

Leveransadress – Kontrollera leveransadressen så att den stämmer med den adress där mottagande verksamhet finns. Var noga när du väljer leveransadress så att det blir rätt.

Om leveransadressen inte stämmer, behöver du klicka på den lilla pennan till höger i rubrikfältet. Klicka därefter på ikonen till höger.

Här väljer du vilken leveransadress det ska vara, genom att dubbelklicka på den leveransadress som är aktuell:




När du har kontrollerat uppgifterna klicka på ”Lägg order” och ordern går iväg för attestering (i de fall det behövs).

Hjälpte detta dig?