Här hittar du nyheter från IT-Centrum samt information om planerade och oplanerade avbrott. Nyheterna vi skickar ut kan innehålla viktig information för dig som användare så det är viktigt att du tar del av dem. Vid extra viktig information ligger det även en röd informationsruta längst upp på hemsidan.
Måndagen den 5:e juni har vi på IT-Centrum halvdag. Det innebär att telefonsupporten endast har öppet klockan 7.30 – 12.00. Tisdagen den 6:e juni är det helgdag och telefonsupporten är stängd. Telefonsupporten kommer även vara stängd på midsommarafton, 23:e juni. Ärenden kan som vanligt registreras på https://www.itcentrum.se.
När Ateas webshop för IT-produkter (exempelvis datorer, iPads och tillbehör) sätts upp och blir tillgänglig för verksamhetsbeställare och beställare via e-handelslösningar, rekommenderar vi att ni lägger era beställningar före den 24 augusti för att kunna ta del av anbudspriser. Vi återkommer med mer information när webshopen är uppsatt.
Nytt skräppostfilterFrån och med 29:e maj kommer IT-centrum byta skräppostfilter (spamfilter) för e-posten i Tierp och Älvkarleby. Det gör att de tidigare rapportmeddelandena, där du kunde släppa igenom e-post som fastnat i filtret ”Quarantine report”, försvinner och ersätts med ny rapport. Ny karantänrapportDen nya rapporten kommer att komma via e-post till dig när något fastnat […]
Det jobbas intensivt med att få upp en webshop för er att beställa IT-produkter, såsom datorer, iPads, dockningsstationer och tillbehör. Ny information kommer när den är klar för användning! Under tiden fortsätter ni att använda det tillfälliga beställningsformuläret som finns under Webshop på www.itcentrum.se. Då kan IT-Centrum hantera beställningar som inte berör enheter (datorer och […]
I takt med att vår omvärld blir allt mer digital ändras behov och förväntningar på våra IT-system och på IT-Centrum. För att möta detta utvecklar vi nu vår kundtjänst/support. Ärenden som gäller befintliga IT-system skickas som vanligt till kundtjänst/support via itcentrum.se eller via telefon på ert vanliga nummer till supporten. Frågor, felanmälningar och beställningar hanteras […]
Från och med måndag 15:e maj kommer knappval att införas när ni ringer till oss på IT-Centrum. Som ett första steg kommer du få två val:• Knappval 1, Skrivare – Endast om skrivaren har en dekal märkt med Nordlo.• Knappval 2, Övrig IT-support – Väljer du för övriga ärenden. När ska jag välja knappval 1, […]
Om du sitter vid din arbetsdator så klickar du på följande ikon på ditt skri...
Om du redan kan ditt lösenord och endast vill ändra lösenordet, klickar du h...
Anslut en nätverksenhet om du vill komma åt den från Utforskaren i Windows ut...
Anslut en nätverksenhet om du vill komma åt den från Utforskaren i Windows ut...
För att hantera dina skanningsjobb. Tryck på SKANNING på panelens 1:a sida: D...
För att hantera dina mobila utskrifter: Ladda ner appen Gespage Mobile på Apps...
För att hantera dina kopieringsjobb. Tryck på KOPIERING på panelens 1:a sida:...
För att hantera dina utskrifter. Tryck på UTSKRIFT på panelens 1:a sida. Du s...
För att hantera dina utskrifter, skannings- eller kopieringsjobb så loggar du ...
1. Lägg ditt kort/tagg på kortläsaren. Börja med att lägga din tagg eller k...
SecureMailbox är en tjänst från SecureAppbox AB och är ett säkert komplemen...